Personvern

Vi i Norsk Forening For Ehlers Danlos Syndrom, videre forkortet som EDS-foreningen er opptatt av at du skal ha tillit til oss og hvordan vi behandler dine personopplysninger når du besøker våre nettsider. I denne personvernerklæringen beskriver vi som behandlingsansvarlig hvordan vi innhenter, lagrer og anvender dine personopplysninger, samt hvilke rettigheter du som bruker har i tilknytning til dette.

Beskrivelse av våre tjenester

Beskrivelse av Fylkeskontakt og Likemannstjenesten

Personvernavtale for tjenesten «send melding»@EDS-foreningen

Opplysninger om bruk av nettsidene

Når du bruker våre nettsider, registrerer vi informasjon om hvilke tjenester du bruker og hvordan du bruker dem. Vi samler informasjon om din enhet, internettilkobling, IP-adresse og nettverks-id, samt hvilke sider du er inne på og hvilke funksjoner du har brukt på sidene.

Hvilke personopplysninger vi behandler og hvorfor

Som ledd i driften av våre tjenester vil vi kunne be om, samle inn og lagre personopplysninger som navn, profilbilde, e-postadresse, mobilnummer og eventuelt adresse fra våre brukere, da disse er relevante for tjenesten.

Personopplysningene behandles utelukkende med det formål å administrere tjenestene vi tilbyr og til å oppfylle gjøremål etter brukernes ønsker. Opplysningene vil ikke bli brukt eller utlevert til andre formål, herunder markedsføringsøyemed, med mindre du har eksplisitt gitt ditt samtykke til dette, for eksempel i form av abonnement på nyhetsbrev eller annen e-post- eller SMS-tjenester. Du kan når som helst velge å trekke tilbake et slikt samtykke.

Påmelding til medlemsmøter

Hvis du melder deg på medlemsmøte, kurs eller utflukter hos eller gjennom oss, og velger å ikke være anonym, kan vi ta vare på svar eller informasjon.

Tilgang og utlevering av opplysninger

Det er kun utvalgte styremedlemmer og fylkes kontaktene i EDS-foreningen, vår tekniske leverandør og underleverandører som har tilgang til personopplysningene som lagres om deg, og kun i den utstrekning slik tilgang er nødvendig for utvikling, drift og vedlikehold av tjenestene. Opplysningene utleveres ikke til tredjeparter, med unntak av underleverandører og samarbeidspartnere som bistår oss i forbindelse med levering, utvikling og forbedring av våre tjenester.

Informasjon og rett til innsyn

Som bruker av våre nettsteder har du rett til innsyn i de personopplysninger vi behandler om deg. Videre har du krav på retting av mangelfulle eller uriktige opplysninger og/eller sletting.

Kontakt

Dersom du ønsker innsyn, har spørsmål, ønsker å begrense eller slette informasjon knyttet til persondata vi lagrer om deg, kan disse rettes til EDS-foreningen på e-post: (leder@eds-foreningen.no)

Les mer om personvernloven og dine rettigheter hos Datatilsynet.

Trondheim 15. September 2018.