Har som skrivd her inne før ei datter på 3 snart 4 år.... Har strevd med å få diagnose på henne i lengre tid nå... Har to leger som mente hun har det, men ingen ville skrive noe sikkert da de ikke hadde noe kompetanse om sykdommen, så hun ble sendt videre til riksen...Hun fikk endelig time der oktober 09... Han legen på barnepoliklinikken der mente at hun var for lita til å gi diagnose, og at hun " sannsyneligvis" ikke hadde eds da hun lærte å gå når hun var 1 år, og fordi hun var så oppvakt og kvikk jente...Så han ville se henne igjen om 2 år.Hørtes ut på han at for å ha eds må man være tilbakestående ...ble fryktelig irritert... Min tante som har samme diagnose ordnet time for oss hos hennes lege som har jobbet på sunnaas... Hun var der nå på tirsdag , og fikk da diagnosen eds hypermobil type etter 15 min undersøkelse....Det var en utrolig lettelse for oss å endelig bli hørt:) Så nå har vi endelig fått det på papiret:) Så ikke gi opp.-... Men jeg syntes riksen er fryktelig vrange, og de hadde ihvertfall ikke kompetanse på eds... Den rapporten han skrev fra riksen ødela for div søknader vi hadde inne på nav , men nå blir det anking med diagnose bevis som vedlegg:)